Evropská unie očima čtvrťáků? Zábavná a hravá

V úvodu společně vyvodili, co to vlastně je Evropská unie, jak vznikla a jak funguje. Děti tipovaly, kolik má členských států. Odhady se pohybovaly mezi 13 až 39. Skutečný počet děti objevily přiv ybarvování mapy rozšiřování EU. Co všechno Evropská unie přináší a podporuje, zjistily v „cestovatelském kufříku“ plném překvapení. Symboly EU si děti osvojily všemi smysly – poslechly si hymnu, přečetly její text, osahaly si vlajku EU a Den Evropy si spojily s Robertem Schumanem. Každé z dětí si vytvořilo jednoduchý model tzv. institucionálního trojúhelníku. Na konkrétním příkladu petice za návrat plastových brček na capri-sun děti pochopily, jak může fungovat občanská iniciativu v rámci legislativního procesu EU. Dopolední blok pak završil týmový kvíz o EU, ve kterém čtvrťáci odpovídali s takovou jistotou, že by jim mohli závidět i deváťáci.
